Dalarna

Segraren Jan-Erik Falk, Mora med hunden Gerda

Länsmästerskap i eftersök

Resultat från Länsmästerskap i eftersök som arrangerades i Leksand den 2 augusti.

Pristagarna, från vänster, Gun Eriksson, Jan-Erik Falk, Karin Lundin

2016-08-04

Länsmästerskapet i eftersök för Dalarna

Ibland är det riktigt kul att vara arrangör av någon form av tävling/prov i Jägareförbundets namn.

Har haft nöjet att vara med och genomföra länsmästerskapet (LM) för Dalarnas län och sett 3 riktigt duktiga eftersökshundar som klarade sina uppgifter riktigt bra.

Också kommit i kontakt med ord som fingrar, stjärna, lyckan/ögla, snäcka mm begrepp som används vid spårläggning, vilket väl beskriver vad de tävlande har haft för svårigheter att lösa i spåren.

Ett stort tack till Leksands skyttescenter för lån av lokalerna.

Prislistan enligt följande och ett stort grattis till samtliga deltagare;

1. Jan-Erik Falk, Mora med gråhunden Gerda
  2. Gun och Christer Eriksson, Ludvika med labradoren Ludde
  3. Karin Lundin, Rättvik med labradoren Fie

Vi som genomförde detta Länsmästerskap i eftersök Calle Ekström, Ewa Lisa Hoel och Ulf Danielsson, önskar segraren stort lycka till vid regionfinalen den 3/9 på Älvdalens Utbildningscentrum.

Antecknat av

Ulf Danielsson