Västmanland

Foto: Carl Schartau

Brunnbydagarna 2016

Välbesökta och trevliga Brunnbydagar i strålande väder

Foto: Carl Schartau

2016-07-10

Den 6:e och 7:e juli hölls de numera traditionella Brunnbydagarna. Det var besöksrekord även detta år på mässan. Det gör att många även kom till vår monter.

Montern var väl bemannad och det svarta tältet med orange flaggor och representater i Svenska Jägareförbundets orange kampanjtröjor syntes väl i mängden. Dessa representanter var beredda på allt från jaktfrågor till medlemsfrågor. Då besökarna var mestadels lantbrukare så var även både markfrågor och viltskador ett populärt ämne.

Det lottades ut en Zodiac jaktradio under dagarna och vi gratulerar Albin Eklund till vinsten

Projekt medlemskontakt som kommer att bedrivas under andra halvåret 2016, startade bra med god tillströmning av nya medlemmar under dagarna. Det visar återigen att medlemtrenden håller i sig och medlemsantalet fortsätter på väg uppåt. Det innebär att medlemmarna har förtroende för Svenska Jägareförbundet även om man inte alltid delar åsikterna i vissa mindre sakfrågor och uppfattar att förbundets arbete ger resultat.