bakgrund

Norrbotten

Jägareförbundets arbete nödvändigt för jaktens framtid

Under inledningen av 2015 har mycket medialt fokus riktats mot vargen och huruvida jakt ska få bedrivas i enlighet med riksdagsbeslut eller inte. Idag drar jakten igång i de områden som är utpekade, trots en sedvanlig rättslig tvist om om detta ska få göras eller inte. Utan Jägareförbundets omfattande arbete för jakten, jägarnas och medlemmarnas bästa hade jakten troligen inte blivit av detta år heller.

2015-01-16

För att inse omfattningen av det arbete på alla nivåer som har lett fram till att jakten trots allt kom igång idag redogör Jägareförbundets ledning för det jobb har har gjorts i denna fråga. Detta kan du läsa om HÄR.

På samma sätt arbetar Jägareförbundet för medlemmarna och jakten i andra frågor och det är bara med en stark organisation med många medlemmar som arbetet kan bli framgångsrikt!