Norrbotten

Utbildningssäsongen är på gång

En av de viktigaste uppgifterna för Jägareförbundet är att ge möjlighet för jägare och andra intresserade att höja sin kompetens vad gäller jakt och vilt. I största möjliga mån försöker vi erbjuda de utbildningar och föreläsningar som efterfrågas av våra medlemmar. I Norrbotten är den intensivaste perioden senare delen av våren då antal jakttillfällen är relativt få och skjutbanor är tillgängliga efter att snön har smält undan.

2015-01-26

För Norrbottens del så hittar du löpande all verksamhet som är kopplat mot länet via vår aktivitetssida.

Även Jägareförbundet på lokal nivå, jaktvårdskretsarna, erbjuder aktiviteter och utbildningar. Om du inte hittar dessa listade på länets aktivitetssida så kan du söka på din hemort via denna länk till kretsarna

Självklart erbjuds utbildningar över hela landet. Om du vill vidga dina vyer och söka utbildningar i andra län än Norrbotten går det självklart också bra!

Här hittar du kursutbud från hela Sverige.

Det är alltså dags att titta igenom sin almanacka och se vilka kurser och utbildningar som verkar mest intressanta för detta året!