Norrbotten

Nytt hundpensionat i Luleå

Lilla Hundpensionatet - nytt hundpensionat utanför Luleå

2016-02-03

Den 1 mars 2016 öppnar ett nytt hundpensionat i Bälinge utanför Luleå. Här kan jakthundsägare, och förstås även andra hundägare inackordera sin hund vid behov. Den i stövarsammanhang inte helt okände Sigge Larsson är den som kommer att äga och driva pensionatet och man planerar erbjuda kunden en helhetslösning. Sigge driver även Spjutvikens kennel, känd för sina framgångsrika hamiltonstövare. Hundpensionatet kommer att vara beläget i en lugn och fridfull miljö vid Luleälven, 15 km utanför Luleå.

– Det kommer att finns möjlighet att inackordera er hund under kortare eller längre perioder t.ex. vid semesterresor. Jag som driver hundpensionatet har stor erfarenhet av hundar i och med mångårig kennelverksamhet och du som kund kommer erbjudas skräddarsydd lösning utifrån dina och din hunds behov, säger Sigge.  Bland annat planeras att flygresenärer, med avgång Kallax, som inackorderar sin hund kan få tillgång till uppvärmd bilplats och skjuts till och från flyget, flikar Sigge in.

Hundpensionatet är helt nytt och fräscht med rymliga hundgårdar och nya hundboxar invändigt. Boxarna är uppförda i enlighet med Jordbruksverkets bestämmelser.

Medlemmar i Svenska Jägareförbundet kommer erbjudas 10 % rabatt för hundvistelse på pensionatet!

För bokning och mer info kontakta Sigge Larsson på 070-642 91 49.

Hundpensionatet på facebook