Foto: Elisabeth Östman

Öster Malma slott Foto: Elisabeth Östman

Medlem

Ju fler vi är som drar åt samma håll, desto starkare blir vi! Gå med i Sveriges största jaktlag, Svenska Jägareförbundet

12 GODA SKÄL ATT VARA MED I JÄGAREFÖRBUNDET

Hos oss hittar du gemenskapen, försäkringarna, rådgivningen, de största jakttidningarna, utbildningen och många andra förmåner. Om du inte redan är medlem så gå med i vårt förbund. Det både lönar sig och är en bra början på många kommande jaktupplevelser.

GEMENSKAP
Hos oss finns idag nära 200.000 trevliga jaktkamrater att stifta bekantskap med. Två av tre jägare är medlemmar hos oss.

JAKTENS FRAMTID
Ju fler vi blir, desto större blir vårt inflytande över de viktiga framtidsfrågorna. Du kan själv direkt påverka utvecklingen genom din jaktvårdskrets. Vi tar ansvar för och ser till att hålla balansen i den förnyelsebara naturresurs vi skördar.

TIDNINGEN SVENSK JAKT
Om du väljer medlemskap med tidning får du varje månad landets största jakttidning direkt hem i brevlådan. Lika ofta kommer Svensk Jakt Nyheter med de mest aktuella frågorna både lokalt och centralt. I den kan du även sätta in radannonser gratis.

RÅDGIVNING
Som medlem kan du bl.a. få hjälp i jakt-, viltvård- och juridiska frågor.

FÖRSÄKRINGAR
Vår jägarförsäkring ingår i medlemsavgiften och täcker olycksfall och ansvar under jakt. Som medlem har även din hund vår Rovdjurs- och Trafikeftersöksförsäkring som ersätter om din jakthund blir skadad eller dödad av rovdjur eller skadad under, ett av Polisen initierat, trafikeftersök. Du får även 10% rabatt på hundförsäkringar hos Agria.

FÖRLAGS- och PROFILPRODUKTER
I vår Butik hittar du material för såväl knopp som kropp – böcker, filmer, kläder och tillbehör.

UTBILDNING
Förbundet genomför varje år en mängd lokala och nationella utbildningar.

SKOLVERKSAMHET
Vi sörjer för en framtida återväxt i jägarleden. Skolverksamheten finns spridd över hela landet. Vi medverkar vid friluftsdagar och liknande aktiviteter. Ungdomsklubben Akila har 6.000 medlemmar genom tidningen Akila.

FORSKNING
Jägareförbundet satsar varje år fyra miljoner kronor på viltforskning. Som medlem bidrar du till denna viktiga insats för jakten och viltvården.

JAKTTABELL
Alla medlemmar får jakttabellen - ett måste för varje jägare! Här hittar du allt om jakttider, viktiga regler m.m.

RABATTER
Genom våra många samarbetspartners får du rabatter på bilar, hundmat, hundförsäkring, el, hotell, resor, förmånliga lån och mycket mer.

2013-01-24 2018-10-25