Västerbotten

19 av 21 jaktvårdskretsar i Västerbotten deltog på kretskonferensen. I förgrunden till höger, ordföranden i Jägareförbundet Västerbotten, K G Abramsson och ledamot i styrelsen, Kent Lövgren. Foto: Anja Kjellsson.

Ordförandekonferens

2015-12-16

Den 20-21 november genomfördes en kretskonferens i Lycksele med 19 av 21 jaktvårdskretsar i Västerbotten.
På programmet stod verksamhetsplanering för 2016, älgläget, viltövervakning och organisation för rovdjursinventeringar. Fokus låg på jaktvårdskretsarnas prioriterade verksamhet 2016.

Michael Schneider från länsstyrelsen deltog på fredagskvällen och redogjorde för rovdjursläget i Västerbotten. Han diskuterade även den kommande lodjursinventeringen som genomförs i januari till februari 2016, tillsammans med Jägareförbundet och jaktvårdskretsarna.

Michael Schneider från länsstyrelsen i Västerbotten berättade om rovdjursläget i länet och den kommande lodjursinventeringen.

Text och foto: Anja Kjellsson