Utbildning - Svenska Jägareförbundet

Foto Leif Daxberg

Utbildning

Jägareförbundet Mitt Norrland satsar på att kunna erbjuda våra medlemmar bra utbildningar både i egen regi och i samarbete med Studiefrämjandet.

Utbildningsansvarig tjänsteman Jägareförbundet Mitt Norrland:

Christel Johansson
Telefon: 063-12 76 58, 070-330 06 49
E-post: christel.johansson@jagareforbundet.se

Om du är intresserad av att läsa Jägarskolan (jägarexamen) eller delta i en kurs för jakthundar så hittar du mer information under dessa rubriker till vänster på sidan.

Utbildningar 2016

Under länkarna nedan "Jägareförbundets kursutbud" och  "Kursanmälan" hittar du årets inplanerade kurser och beskrivning över innehållet i dessa.

Anmälan görs enklast genom det länkade anmälningsformuläret på sidan, alternativt skickas anmälan innehållande namn, adress, personnummer och telefonnummer till Jägareförbundet Mitt Norrland, Nipan 1, 881 52 Sollefteå, tel. 0620-173 22, fax 0620-173 64, e-post kristina.bergman@jagareforbundet.se

Bindande anmälan senast tre veckor innan kursstart.  Program, deltagarlista och faktura skickas ut ca. 10 dagar innan kursen. Vid för få anmälningar förbehåller sig Jägareförbundet rätten att ställa in kursen.

Beställ egen utbildning

Många av våra utbildningar som genomförs beställs av jaktlag, viltvårdsområden, kompisgäng eller andra. Fördelen med detta är att man får utbildningen dit man vill ha den vid rätt tidpunkt och kan gå tillsammans med sina jaktkamrater. Är ni ett gäng på 10-15 personer och är intresserade av någon utbildning så hör av er till oss i god tid.

Exempel på utbildningar som ni kan beställa:

Endagsutbildning- björnjakt, gåsjakt, viltundersökare, fällfångst, åldersbestämning älg.

Tvådagarsutbildning- jaktledare, säljakt.

Kvällsutbildning – kulvapnet, kötthantering, eftersök jaktledare, passjägaren, smygjägaren, lockjakt räv, åldersbestämning älg, viltvårdsområden.

Ring tel.063-12 76 58 eller maila christel.johansson@jagareforbundet.se

2013-03-04 2016-02-01