Foto Leif Daxberg

Utbildning

Jägareförbundet Mitt Norrland satsar på att kunna erbjuda våra medlemmar bra utbildningar både i egen regi och i samarbete med Studiefrämjandet.

Utbildningsansvarig tjänsteman Jägareförbundet Mitt Norrland:

Christel Johansson
Telefon: 010-584 76 49, 070-330 06 49
E-post: christel.johansson@jagareforbundet.se

Om du är intresserad av att läsa Jägarskolan (jägarexamen) eller delta i en kurs för jakthundar så hittar du mer information under dessa rubriker till vänster på sidan.

Aktuella kurser och utbildningstillfällen

Under länkarna nedan "Jägareförbundets kursutbud" hittar du från årsskiftet säsongens inplanerade kurser, beskrivning över innehållet i utbildningen samt anmälningsformulär.

Beställ egen utbildning
Många av våra utbildningar som genomförs beställs av jaktlag, viltvårdsområden, kompisgäng eller andra. Fördelen med detta är att man får utbildningen dit man vill ha den vid rätt tidpunkt och kan gå tillsammans med sina jaktkamrater. Är ni ett gäng på 10-15 personer och är intresserade av någon utbildning så hör av er till oss i god tid.

Exempel på utbildningar som ni kan beställa:

Endagsutbildning- björnjakt, gåsjakt, viltundersökare, fällfångst, åldersbestämning älg.

Tvådagarsutbildning- jaktledare, säljakt.

Kvällsutbildning – kulvapnet, kötthantering, eftersök jaktledare, passjägaren, smygjägaren, lockjakt räv, åldersbestämning älg, viltvårdsområden.

Ring tel.010-584 76 49 eller maila christel.johansson@jagareforbundet.se

Senast uppdaterad den 13 feb