Gyttorp Cup 2016

Jägareförbundets Gyttorp Cup syftar till att jägarna på ett roligt och jägarnära sätt ska träna inför jakten. Gyttorp Cup är en jaktstigstävling där målen är plåtfigurer av däggdjur och fåglar i marknivå. Gå en jaktstig och du har en bra träning till jakten.

Gyttorp har köpt rättigheterna till resultathanteringsprogrammet jakstig.se

Detta innebär för dej som arrangör att ni kan nyttja detta program helt utan kostnad. se under fliken "Resultathantering" för Gyttorp Cup och Gyttorp Jägarduvan

OBS! NU FINNS SPECIELL JAKTSTIGSAMMUNITION ATT KÖPA TILL FÖRENINGENS JAKTSTIG = 28 GRAM.

Här nedan finns reglerna för Jägareförbundet Gyttorp Cup och anmälningsblankett för de klubbar som ska arrangera tävlingen. När klubben anmält stigen annonseras den nedan och i Svensk Jakt,  i det nummer då tävlingen är aktuell, samt i Jakt och Jägare varje månad mellan februari-juni. Klubben får startkort, regler och skyltar till stigen. Resultat från stigen publiceras på Jägareförbundets hemsida förutsatt att klubben skickat in det till nedanstående resultatansvarig.

Resultat 2016

Anmäl dig till en jaktstigstävling hos en klubb!

Se i kalendern efter en klubbarrangör nära dig - där finns kontaktuppgifter

Finalen i Gyttorp Cup Jaktstig 2016 arrangeras i år av Od´s jaktskytteklubb

lördagen den 2 juli (mer info kommer senare, se t.v. kalendern för 5 maj.)

För att skjuta finalen krävs att man har 85% träff i öppen- och yngre oldboys klass. Detta på en tävling som arrangeras av Gyttorp Cup jaktstig under året.

I junior-, dam- och veteranklass är det ingen kvalgräns för att få skjuta finalen.

Hur ett deltagande i Gyttorp Cup går till

Du som inte tidigare deltagit på en jaktstigstävling kan läsa följande information:

• Du åker till stigen och anmäler dig där. Anmälningstiden brukar vara mellan 8.00–13.00 om inget annat annonserats.
  • Du fyller i ett startkort och lämnar det i anmälan där du betalar för att delta. Kostnaden för deltagande är rekommenderad till 150 kr/startande på en stig med 8 stationer. Ammunition får du vid varje station. Det är Gyttorp Lead nr 9 blyammunition.
  • Startkortet tar du med till varje station där stationsfunktionären fyller i hur många hagel du fått i dina lappar. Man räknar max tio hagel i varje lapp utom på stationer där det framgått att det är hagelräkning, då räknas alla hagel.
  • Man får stå strax bakom tidigare skytt för att se hur målen går. Om man har en bössa med choker bör man välja så trångborrat man vågar.

Lycka till!

Anmäl din klubb till Gyttorp Cup  2016 här! (Fyll i på webben)

Frågor och resultatärenden

Kontakt med tävlingssekreterare