Gyttorp Cup 2015

Jägareförbundets Gyttorp Cup syftar till att jägarna på ett roligt och jägarnära sätt ska träna inför jakten. Gyttorp Cup är en jaktstigstävling där målen är plåtfigurer av däggdjur och fåglar i marknivå. Gå en jaktstig och du har en bra träning till jakten.

Resultat 2014

Gyttorp Cup Jaktstig

Här nedan finns reglerna för Jägareförbundet Gyttorp Cup och anmälningsblankett för de klubbar som ska arrangera tävlingen. När klubben anmält stigen annonseras den nedan och i Svensk Jakt,  i det nummer då tävlingen är aktuell, samt i Jakt och Jägare varje månad mellan februari-juni. Klubben får startkort, regler och skyltar till stigen. Resultat från stigen publiceras på Jägareförbundets hemsida förutsatt att klubben skickat in det till nedanstående resultatansvarig.

Anmäl dig till en jaktstigstävling hos en klubb!

Se i kalendern efter en klubbarrangör nära dig - där finns kontaktuppgifter

Hur ett deltagande i Gyttorp Cup går till

Du som inte tidigare deltagit på en jaktstigstävling kan läsa följande information:

• Du åker till stigen och anmäler dig där. Anmälningstiden brukar vara mellan 8.00–13.00 om inget annat annonserats.
  • Du fyller i ett startkort och lämnar det i anmälan där du betalar för att delta. Kostnaden för deltagande är rekommenderad till 150 kr/startande på en stig med 8 stationer. Ammunition får du vid varje station. Det är Gyttorp Lead nr 9 blyammunition.
  • Startkortet tar du med till varje station där stationsfunktionären fyller i hur många hagel du fått i dina lappar. Man räknar max tio hagel i varje lapp utom på stationer där det framgått att det är hagelräkning, då räknas alla hagel.
  • Man får stå strax bakom tidigare skytt för att se hur målen går. Om man har en bössa med choker bör man välja så trångborrat man vågar.

Lycka till!

Anmäl din klubb till Gyttorp Cup  2015 här! (Fyll i på webben)

Frågor och resultatärenden

Kontakt med tävlingssekreterare