bakgrund

Blekinge

Foto Sven-Erik Harrysson

Wallenbergska fonden fick i år John Källström för sin forskning.

Wallenbergska priset Jägareförbundet Blekinge beslutade att tilldela John Källström detta pris för 2013.

2014-04-19

Foto Sven_Erik Harrysson

Motivering:” Genom sitt engagemang och sina insatser har John Källström hjälpt till att belysa problematiken med älgdöd i Blekinge och genom samarbete med forskare och veterinärer arbetat för att finna orsaken”.
Då Johan var förhindrad att närvara på Jägareförbundet Blekinges årsstämma p.g.a. att han var i Afrika och jagade. Undertecknad och Jan Ingvarsson var och överlämnade priset på hans arbetsplats Johannishus Godsförvaltning.
Naturligtvis blev det en hel del frågor om Afrikaäventyret.
Vi fick John att ta en paus från arbetet med viltåkrarna som förbereds för fullt, i år skall han testa några nya blandningar som innehåller många blommande arter. Allt för att öka mångfalden av insekter, och inte minst fjärilar.

Jägareförbundet Blekinge önskar John lycka till med sitt viltvårdsarbete.

Sven-Erik Harrysson