bakgrund

Blekinge

Varg högaktuellt ämmne

En dag om vargen, vargen och nutidshistoria, vargen och myndigheten. Inbjudan till personal Region Syd, rovdjursansvariga i länen (max 2 pers), Vfdledamöter

2014-10-24

Foto Göran Ekström

VARG
Ett högaktuellt ämne

Vad är myt, vad är fakta? En dag om vargen, vargen och nutidshistoria, vargen och myndigheten.
Inbjudan till personal Region Syd, rovdjursansvariga i länen (max 2 pers), Vfd-ledamöter (Jägareförbundet), Henrik Barnekow (skyddsjaktledare Skåne)

Torsdagen den 20 november 2014.
Plats: Jägareförbundets kontor i Kristianstad, Björkhemsvägen 19.Klockan: 09:00 – ca 15:30

Kursledare: Per Widén, nyligen pensionerad docent i biologi, och bosatt utanför Simrishamn. Har jobbat med viltforskning vid Grimsö forskningsstation, samt forskat och undervisat i ekologi och miljövetenskap vid Karlstads universitet. Han var rovdjursansvarig vid länsstyrelsen i Värmland under 1990-talet, då vargfrågan där var högaktuell och konfliktfylld.

Fika och lunch bjudes.

Spårtolkningsutbildning – stora rovdjur

Torsdagen den 20 november 2014.
Plats: Jägareförbundets kontor i Kristianstad, Björkhemsvägen 19.
Klockan: 17:00 – ca 21:30
Kursledare: jaktvårdskonsulent Benny Nilsson

Fika bjudes.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Anmälan senast den 13 november 2014 till Svenska Jägareförbundet, Box 572, 291 25

Kristianstad, e-post: vo9@jagareforbundet.se

Meddela önskemål om specialkost. Du kan välja att vara med på båda utbildningarna eller enbart en av dem.

Välkommen!
Svenska Jägareförbundet Region Syd i samarbete med Studiefrämjandet i östra Skåne.