Appen WeHunt

Appen WeHunt gratis till alla medlemmar

Från och med 1 juli 2015 får alla Jägareförbundets medlemmar två års gratis tillgång till grundtjänsterna i jaktappen WeHunt. Samarbetet är ännu i sin linda. Förbundet jobbar än så länge med detaljerna och återkommer senare med detaljerna kring förmånen.

2015-06-02

En av motionerna under Jägareförbundets årsstämma handlade om just denna möjlighet. I samband med att motionen togs upp under förhandlingarna meddelade generalsekreterare Bo Sköld att förbundet genomfört en affär som innebär ett framtida samarbete och som kommer att innebära att alla medlemmar får tillgång till grundtjänsten (jakt med geopositionering) i två år från och med 1 juli i år.
- Det här samarbetet gör det möjligt för våra medlemmar att använda appen WeHunt gratis i två år. Appen är perfekt för jaktlagets administration och säkerhet. Från förbundets sida är vi glada att vi kan erbjuda ännu fler förmåner i medlemskapet, säger Bo Sköld.
Jägareförbundet återkommer med ytterligare information.

Med WeHunt kan man skapa ett jaktområde med områdesgränser, markera torn och pass dela jaktområdet med sina jaktlagskamrater. Det finns en gemensam jaktkarta med gemensam administration.
Här finns bland annat också realtidspositionering av skyttar, drev och hundar som ger jaktlaget nya möjligheter att följa en framgångsrik och säkrare jakt.