Den 26 november presenteras några av slutsatserna i projektet Mera tall. Foto: Oscar Lindvall

Jägareförbundet i seminarie om samverkan med skogen

Jägareforbundets riksjaktsvårdskonsulent Daniel Ligné medverkar i seminariet Mera tall, mindre gran och bättre samverkan den 26 november i Växjö.

2015-11-25

Mer tall i försöksområdet, färre skadade tallar och en bättre samverkan mellan skogsägare och jägare. Det är en del av resultatet efter fem års arbete med projektet Mera tall. Den 26 november presenteras några av slutsatserna.

Daniel Ligné kommer tillsammans med andra föredragshållare att beröra ämnet  Framtidsdiskussion ” Vägen framåt – hur ska vi tillsammans arbeta för bättre balans mellan skog och vilt?”

Medverkar gör bland annat också Monika Stridsman, generaldirektör Skogsstyrelsen, Ove Arnesson, projektledare, Göran Ericsson, professor, SLU (Sveriges Lantbruksuniversitet), Anneli Sjölander Lindqvist, docent, Göteborgs universitet, och Ingemar Sjöberg, vilthandläggare, Länsstyrelsen i Jönköpings län.

Läs mer på Skogssttyrelsens hemsida!