Jägareförbundet deltar i kampanjen Friluftsliv ger folkhälsa tillsammans med 25 andra friluftslivsorganisationer. Foto: Oscar Lindvall

Jägareförbundet deltar i kampanj för ökat friluftsliv

Under tisdagen startade kampanjen Friluftsliv ger folkhälsa där Jägareförbundet deltar tillsammans med Svenskt Friluftsliv och 24 övriga friluftslivsorganisationer.

2017-02-14

Kampanjen har skapats för att inspirera människor till att utöva mer friluftsliv och pågår under nästan hela 2017 .
Alla 25 organisationer som deltar vill visa på hur brett friluftslivet är och också vad det betyder för den enskilda personen.
- Naturen och friluftslivet är ett centralt inslag i livet för oss jägare så för Jägareförbundet var det självklart att delta i den här kampanjen. Vi vill göra allt vi kan för att inspirera alla att komma ut i naturen och må bra, säger Åke Granström, vice generalsekreterare i Svenska Jägareförbundet och ansvarig för förbundets del i kampanjen.

Under dagen blir också FB-sidan "Friluftsliv i Sverige" aktiv. Du hittar den här.
Det går också att läsa mer på Svenskt friluftslivs hemsida.

Kampanjen inleds med en film om tidigare statsminister Ingvar Carlsson som berättar vad friluftslivet betytt för honom.
Du kan också se filmen nedan.