Agria försäkrar nu, i samarbete med Svenska Jägareförbundet, alla hundar som arbetar med trafikeftersök. Foto: Madeleine Lewander

Trygg försäkring till alla eftersökshundar

Agria försäkrar nu, i samarbete med Svenska Jägareförbundet, alla hundar som arbetar med trafikeftersök. Försäkringen gäller från och med 1 mars och omfattar både veterinärvård och livförsäkring.

2017-03-06

Alla eftersökshundar som deltar i ett trafikeftersök som är initierat av polisen får ta del av försäkringen, oavsett om hunden har en annan försäkring eller är oförsäkrad.
Hundägaren ersätts för både veterinärvård och livförsäkring. För försäkrade hundar betyder det att hundägaren slipper använda sin egen försäkring och kan spara den till andra tillfällen. Försäkringen har tagits fram i samarbete med Svenska Jägareförbundet, och täcker alltså samtliga hundar som arbetar med trafikeftersök på uppdrag av polisen.

Försäkringen har ingen självrisk.Trafikeftersökförsäkringen ersätter veterinärvård vid olycksfallskador som sker under trafikeftersök upp till 120 000 kr. Livförsäkringsbeloppet är 25 000 kronor per hund

Försäkringen gäller för alla hundar som deltar i ett trafikeftersök initierat av polisen.