På måndag börjar septemberjakten på älg. Tack vare Jägareförbundets medlemmar har vi också en fantastisk löshundsjakt. Foto: Mostphotos

Längtan är över - älgjakten börjar!

Nu är det äntligen dags! På måndag börjar älgjakten för alla som har septemberjakt. I Södra Sverige börjar älgjakten 9 oktober.

Äntligen älgjakt! Foto: Göran Ekström

2017-08-31

Skogen med storslagen natur, ståndskall. Svart kaffe, jaktkompisarna, du och din hund, äntligen älgjakt!
Och vad vore älgjakten utan våra löshundar? Inte mycket.

Jakten med lös hund är en fråga som vi på Svenska Jägareförbundet ständigt jobbar med för att vi ska få behålla.
Det är ett kulturarv och en grundförutsättning för att vi jägare ska kunna bedriva mycket av jakten i Sverige.

Tack vare våra medlemmar och oss på Jägareförbundet så kommer vi förhoppningsvis även i framtiden bo i ett fantastiskt jaktland!

Så om du inte redan är medlem, passa på att bli det här nu!!