Jägarna skänker till Musikhjälpen

I årets Musikhjälpen är insamlingstemat ”Barn är inte till salu”. Jägaren Robin Brännemo har startat insamlingsbössan ”Jägare mot barnsexhandel” som pågår 11-17 december och som på söndagseftermiddagen låg på plats fem av alla insamlingsbössor.

2017-12-17

Vid 14-tiden på söndagen har 4605 jägare samlat in 566,470 kr till den här insamlingen.

På söndagskvällen kl 19. den 17 december avslutas Musikhjälpen i P3 som pågått live hela veckan. Då redovisas också resultaten av insamlingen.

Så alla jägare, fortsätt skänka pengar!

Trots att den aktuella veckan är över går det fortfarande att skänka pengar till insamlingsbössan.
Bössorna stänger kl.23.59 söndag 31 december.

Om temat: Varje minut säljs fyra barn i sexhandeln världen över. Mörkertalen är enorma eftersom det ofta sker i det dolda på internet där få av brotten upptäcks. För många som lever i fattigdom finns inga andra alternativ till försörjning än att sälja sin kropp och sexhandeln med barn har blivit en växande miljardindustri.

Skänk pengar här!

Se topplistan!