Förbundsnyhet

Klargörande efter artikel om medlemsregister

Svenska Jägareförbundet går ut med denna klargörande informationen apropå artikel i SvD angående vårt medlemsregister.

2018-01-18

Svenska Jägareförbundet följer givetvis Personuppgiftslagen (PUL).
Inga personuppgifter säljs vidare till andra företag och organisationer, däremot kan de användas av våra samarbetspartners för marknadsföringsändamål (efter tecknande av avtal).

När man som medlem får sitt inbetalningskort (eller blir medlem via hemsidan) så står följande information på inbetalningskortet.
”Dina personuppgifter dataregistreras i enlighet med Personuppgiftslagen (1998:204). Uppgifterna kommer att användas vid kontakter med dig från Jägareförbundet och våra samarbetspartners. Adresskälla: Jägareförbundets medlemsregister.”

Vill man inte bli kontaktad av någon av dessa bolag så kan man enkelt avregistrera sig på ”Mina sidor” på förbundets hemsida eller kontakta vår medlemsservice på medlem@jagareforbundet.se
alternativt tel. 020-22 00 10.

SAMARBETEN
Svenska Jägareförbundet har ett antal samarbeten i syfte att erbjuda våra medlemmar bra och förmånliga produkter. I tre av dessa samarbeten har företagen (Eon, Verisure och IF) möjlighet att aktivt kontakta våra medlemmar för erbjudanden. Dessa företag följer PUL när de hanterar uppgifterna och vi har sekretessavtal med samtliga.

Dessa och andra samarbeten utvärderas fortlöpande för att ge oss nöjda medlemmar.

Självklart tycker vi det är tråkigt när man som medlem inte gillar att få erbjudanden av samarbetspartners, vid dessa tillfällen ska vi se till att ni slipper få fler erbjudanden.
Samtidigt är förbundets syfte att ge medlemmar bra erbjudanden och delvis öka finansieringen för vårt gemensamma arbete för att främja jakten.
Förbundet kan också konstatera att en majoritet av de kontaktade medlemmarna uppskattar de erbjudande som kommer från våra samarbetspartners.