Förbundsnyhet

Förbundsordförande Peter Eriksson, landsbygdsminister Anna-Caren Sätherberg och Jägareförbundets generalsekreterare Dag Lidén. Foto: Mattias Olsson

Landsbygdsministern besökte Öster Malma

Under tisdagen den 14 juni besökte landsbygdsminister Anna-Caren Sätherberg Svenska Jägareförbundets nationella kansli på Öster Malma i Sörmland.

2022-06-15

– Det var ett positivt och öppenhjärtigt besök, vi diskuterade alla prioriterade frågor som är viktiga för förbundet och för medlemmarna. Det är både viktigt och bra att ministern besöker förbundets anläggning och närmare får se vad förbundet gör och hur vi är organiserade. Samtidigt är det bra att vi får tid att förklara varför vissa frågor är prioriterade, säger förbundsordförande Peter Eriksson.

Under besöket fördes diskussioner om viltet som resurs, älg, varg, vårbockjakt och flera andra frågor. Förbundsordförande Peter Eriksson, generalsekreterare Dag Lidén och utbildningschefen Ulf Sterler deltog. Ministern fick även se Öster Malma, styckning av vildsvin och vilthanteringsanläggningen samt gårdsbutiken.

– Vi ser fram emot att fortsätta diskussionen och på olika sätt samverka med ministern och departementet för jaktens och medlemmarnas bästa, säger Peter Eriksson.