Landet runt

Svenska Jägareförbundet Gotlands eftersöksjägare tilldelas 2019 års pris för utmärkelsen Årets Djurvän. Linus Olsson (t v) överraskades i direktsänd radioP4 Gotland. Foto: Privat

Eftersöksjägare får utmärkelse Årets Djurvän

GOTLAND. Svenska Jägareförbundet Gotlands eftersöksjägare tilldelas 2019 års pris för utmärkelsen Årets Djurvän. Linus Olsson överraskades i direktsänd radioP4 Gotland.

2020-04-17

Det är Gotlands Djurskyddsförening som delar ut utmärkelsen till Gotlands eftersöksjägare med motiveringen ”deras hängivna engagemang i att minska och förkorta vilda djurs lidande”.

- Väldigt oväntat men fantastiskt roligt! Vi eftersöksjägare jobbar oftast i det dolda. Vi utför ett viktigt jobb och många behöver våra tjänster. Men tyvärr är det många som inte förstår eller vet vad vi gör. En sådan här utmärkelse lyfter hela vår organisation, säger Linus Olsson, samordnare NVR och hunddansvarig Svenska Jägareförbundet Gotland.

Linus Olsson tog emot diplom och blommor idag men det är ytterligare 17 hängivna eftersöksjägare som kan ta åt sig äran, för ett riktigt bra arbete att lyfta fram vikten av eftersök.

Ulrika Karlsson-Arne

Lyssna på inslaget!