Vildsvinsdag på Bohus Fästning - Svenska Jägareförbundet

Två vildsvin på stig

Foto: Sirpa Ukura/Mostphotos

Vildsvinsdag på Bohus Fästning

BOHUS. Vildsvinen ökar i vårt område. Avskjutningen har under tre år ökat markant och lokalt skjuts över ca 150 vildsvin per år i närområde. Det är dags att vildsvinen får den uppmärksamhet som anstår detta fantastiska vilt. Vildsvinen ger oss möjligheten till ett av det finaste viltköttet i landet och är en fantastisk jaktbar resurs.

Vildsvin i gräset

2020-04-03

Lördagen den 8 augusti är det vildsvinet som står i centrum i Kungälv.

Jägareförbundet Kungälv Stenungsund Jaktvårdskrets och Hotfrog Jakt har tillsammans med samarbetspartners iscensatt en mässa i vildsvinets tecken. Lördagen den 8 augusti slås portarna upp till en av västra Sveriges största jaktevent 2020. Utställare både lokalt och regionalt kommer deltaga med sina kunskaper och produkter. Förutom vildsvinet i centrum för mässan kommer fokus även ligga på familjen. Genom bland annat fågelholkspikning och hoppborgar kommer de små även bjudas på en dag i glädjes tecken.

Det kommer bjudas på trofébedömning, fågelholkspikning, NVR och eftersöksassistans, försäkringsinformation, medlemsvärvning, hoppborgar, grillning, uppvisningar, hundklubbar, produktvisning, bilar, karoliner, mat och dryck, försäljning och viltförvaltning föreläsningar ifrån jaktvårdskonsulent Karl Johan Brindbergs.

Datum: 8 augusti klockan 10.00-18.00

Plats: Bohus Fästning