Eftersök

"Välkommen till naturen" ökar intresset och motivationen för att lära sig mer om den svenska naturen. Foto: Mostphotos

Jägarinsats lyfts på landets skolor

Nu ger Jägareförbundet landets skolklasser kunskaper om djur och natur. Bland annat vad varje trafikant behöver känna till om viltolyckor.

Vad kan Du göra för att undvika viltolyckor? Och hur kan Du minska viltets lidande om du ändå råkar ut för en viltolycka? Dessa frågor besvaras i "Välkommen till naturen"!

2020-04-28

Den lättillgängliga broschyren ”Välkommen till naturen” pekar bland annat på jägarnas arbete för att minska trafikskadat vilts lidande. Och vad man som trafikant bör veta om viltolyckor.

Verktyg i undervisningen

”Välkommen till naturen” används som ett verktyg i skolundervisning, SFI-undervisning och som en del i de frilufts- och integrationsaktiviteter som Svenska Jägareförbundet genomför.

Minst 1000 skolklasser

Detta som en del i förbundets arbete med att öka allmänhetens kunskaper om den svenska naturen. Målet är bland annat att på detta sätt nå minst 1000 skolklasser.