Eftersök

I höst får jaktlag i fler delar av landet möjlighet att vända sig till EA. Foto: Martin Källberg/ Svensk Jakt

Framåtanda i Eftersöksassistans

Den 19 maj diskuterades Eftersöksassistans utveckling och framväxt. Deltog på möte gjorde inte mindre än 10 styrnings- och samordningsansvariga från nio län, regioner och nationell nivå.

2020-06-04

̶  Länen är på hugget för att växla upp verksamheten, så det ser bra ut inför kommande jaktsäsong! Vissa av länen har en etablerad verksamhet sen fler år tillbaka medan andra räknar med att starta upp verksamhet till hösten 2020. Detta innebär att EA (Eftersöksassistans) sprids i landet och kommer kunna hjälpa fler jägare med eftersök, säger Josefin Linusson som stöder arbetet från Nationella kansliet.

Driv i utvecklingen

Mötet gav många bra idéer och reflektioner för EA:s fortsatta framväxt. Samstämmigheten är också stor om hur verksamheten ska utvecklas på bästa sätt.

Viktig möjlighet för alla jaktlag

Ett av målen nu är att öka vetskapen om EA bland jägare i allmänhet. Efter sommaren kommer därför riklig information. Självklart i en mängd digitala kanaler. Men också i lite mer ”old school-format” som dekaler, broschyrer, tygmärken och visitkort! Tills dess kan man få mer information på vår webb: jagareforbundet.se/assistans