Framåtlutad plan för eftersöken - Svenska Jägareförbundet

Svenska Jägareförbundet Jakt- och viltvårdsuppdraget

Jakt- och viltvårdsuppdraget

Eftersöksverksamheten fortsätter att utvecklas i många olika delar. Foto: Martin Källberg

Framåtlutad plan för eftersöken

Över hela landet bidrar en stor mängd människor till att göra förbundets eftersöksverksamhet möjlig.

Verksamhetsplan 2019-2020 för Eftersöksverksamheten kan nu laddas ned från denna sida. Bild: Markus Olsson

2019-01-28

Eldsjälarna i förbundets Eftersöksverksamhet har förvisso många olika roller. Men gemensamt är målet om att hela tiden bättra våra möjligheter, och vår förmåga, att göra eftersök. Några samordnar trafikeftersöken lokalt. Andra är eftersöksinstruktörer och brinner för att utveckla eftersöksekipage. Därtill bidrar en hel massa av dessa eldsjälar på ett flertal andra sätt. Som att i ur och skur göra eftersök!

Insats för viltet och samhället

Tillsammans utvecklar och förbättrar vi ständigt. Med målet att hålla etiken högt och minimera exempelvis trafikskadat vilts lidande.

Listan är lång

Under detta och nästa år fortsätter resan. Det innebär bland annat: flera säkerhetssatsningar; att erbjuda våra sju olika utbildningar inom eftersök; mer kommunikation med resten av förbundet om vad som görs inom Eftersöksverksamheten, och varför.

Vi planerar också att fortsatt bidra till Nationella viltolycksrådets arbete med allt som rör arbetsmiljö och nya regelverk. Samt även att utveckla Eftersöksassistans, som är ett nätverk att vända sig till för jägare som av någon anledning vill ha hjälp med kontrollspårning eller eftersök.