Skytte

Jaktmatchen - skjut godkänt och vinn en bössa!

Nu peppar Jägareförbundet till ännu mer övningsskytte på älgbanorna genom att tillsammans med Norma lansera tävlingen Jaktmatchen. Man har chansen att vinna ett exklusivt vapenpaket för närmare 100 000 kr. På prisbordet finns också presentkort i olika valörer.

2019-05-03

- Det är enkelt att delta.  Skjut godkänt på din hemmabana med Norma Jaktmatch, riv loss locket på jaktmatchasken, skriv ditt resultat på insidan locket till en ask Norma Jaktmatch och be att få det signerat av skjutledaren, säger Oscar von Stockenström, marknadschef på Jägareförbundet.
- Det finns ingen begränsning i hur många tävlingsbidrag du kan skicka in. Ett inskickat lock gäller som ett bidrag. Om du skjuter tio askar Norma Jaktmatch och vill skicka in samtliga tio lock så får du lika många tävlingsbidrag.

Den som vill delta skriver sedan sitt namn och telefonnummer samt en kort motivering till varför man använder Norma.
Riv av locket från Jaktmatch-asken och skicka in det till:
RUAG Ammotec Sweden AB,
Dammbrovägen 1,
691 80 Karlskoga.
Märk kuvertet ”Jaktmatchen”
- För att fler ska kunna vara med och lyckas med övningskyttet har vi även spelat in en film med enkla och bra tips hur man underlättar sitt skytte på älgbanan, berättar Oscar von Stockenström. Du kan se filmen nedan.
Resultatet skall vara Norma (Ruag) tillhanda senast 16 oktober 2019. Vinnaren utses 18 oktober 2019.