Skytte

Foto: Lars Björk

Jägar-SM hos två klubbar

Årets Jägar-SM kommer att arrangeras av två klubbar, Vansbro och Malung. De kommer att hålla två grenar var under de två dagarna 7-8 augusti.

2021-06-21

Det har varit lite svårare med arrangörer då pandemin fortfarande märks av och det är färre funktionärer som vill ställa upp. Men dessa klubbar klarar av detta och delar på arrangemanget.
Vi kommer att ha sporting och råbocken i Vansbro samt älg och trap i Malung. Vi kommer i år att göra så att hälften av skyttarna skjuter två sporting och två bock samma dag i Vansbro och dagen efter trap och älg i Malung. Den andra halvan börjar i Malung och avslutar i Vansbro.

Detta är ett nytt upplägg då det har blivit allt svårare att få tag i funktionärer. Kanske kan detta upplägg bli en möjligt för lite mindre klubbar att arrangera Jägar-SM i framtiden också.

På fredagen den 6 augusti är det träning i både Malung och Vansbro.

Det är Jägareförbundets länsavdelningar som anmäler deltagare till tävlingen.

Mer information kommer.