Integration

På Svenska Jägareförbundet arbetar vi för att alla oavsett bakgrund, kön, ålder och fysisk rörlighet ska ha samma tillgång till minnesvärda upplevelser inom natur, friluftsliv och jakt som alla andra.

Är du ny till Sverige och vill lära dig mer om den svenska naturen, friluftslivet och de inhemska vilda djuren? Har du jagat i ditt hemland och vill fortsätta här eller bara vill veta hur jakten fungerar i Sverige? Kanske har du hört talas om Svenska Jägareförbundet och vill lära dig lite mer? På dessa sidor kan du hitta information på både svenska och engelska.
Vi har även samlat länkar till andra till andra integrationsmaterial som kan vara av intresse för dig.

Vill du lära dig lite mer om hur Svenska Jägareförbundet arbetar med integrationsfrågor? Läs då mer om våra projekt "nya svenskar i naturen" och "världens vilt".

Hund tränar appotering                Spår av hermelin

KONTAKT - klicka här
Om du vill veta mer om våra projekt eller bara har någon fråga kring natur eller jakt? Här har du kontaktlistan som även hjälper dig att hitta ungdomsansvariga i olika län.