I sommar kommer åter Svenska Jägareförbundet finnas på plats med en fullspäckad monter på Västgård Game Fair. Mässan som är vackert belägen vid Kallsjöns strand med magiska Åreskutan i bakgrunden går av stapeln 29–31 juli 2022. Foto: Roger Lundqvist

Svenska Jägareförbundet på Västgård Game Fair 2022

VastgardGameFair_logo2_date_2022.jpg- Efter två år präglade av pandemi så kan vi äntligen växla upp och åter få träffa våra medlemmar och mässbesökare från när och fjärran, säger Peter Ledin, regionchef på Svenska Jägareförbundet Region Norr.
I vår monter kommer det under mässdagarna hända många spännande saker! Vi kan bland annat erbjuda ett par heta tävlingar där en del är en skyttetävling med vår nya VR-skyttesimulator, där man har chans att vinna just en VR-simulator från GAIM. Eller varför inte visa dina kunskaper om jakt och tävla om att vinna om vårt superpris - en ny BRX 1 från Beretta.
Vi erbjuder även prova-på skytte med hagel och 22 .LR samt visar upp våra fällor till försäljning.

För de unga besökarna är Jägareförbundets monter en given mötesplats och där vi bland annat erbjuder alla barn att bygga sin egen fågelholk som de gratis får ta med sig hem.
För den lyckosamme jägare som vill ha sin trofé bedömd så fixar vi det eller vill man bara avnjuta en kopp kaffe med jaktsnack bland likasinnande är vår monter det givna valet!
- Förutom allt detta så kommer vi att hålla i några heta föreläsningar och även våga debattera viktiga ämnen som Fjälljakten och vad som händer där. I vår monter kan du också möta förbundets expert i fjälljaktsfrågor Hans Geibrink som finns på plats och svarar på frågor, säger Peter Ledin.

2022-03-23 2022-05-23