Meddelande från Kivra skapar frågor - Svenska Jägareförbundet

Meddelande från Kivra skapar frågor

En ny kampanj till medlemmar (som inte har tidningen Svensk Jakt) skapar frågor.
– Detta är ett erbjudande som även gått ut via betalningstjänsten Kivra. I denna använder Kivra standardformuleringar som gör det svårt att förstå att det rör sig om ett erbjudande, säger Christina Andersson, medlemsansvarig på Svenska Jägareförbundet.

Vilka får detta erbjudande?
– De som är medlemmar i Svenska Jägareförbundet, men inte har tidningen Svensk Jakt. De kan för 99 kronor få tidningen tills sista juni, det vill säga till medlems- och jaktårets slut.

Är det en faktura eller ett erbjudande?
– Det är ett erbjudande. Tyvärr gör Kivras standardformuleringar detta otydligt. Men det finns inga krav knutna till detta. Det är helt upp till medlemmen om man vill utnyttja erbjudandet eller inte.

Hur ska en medlem göra som inte vill utnyttja erbjudandet?
– De behöver inte göra någonting. Det är bara att strunta i erbjudandet. De är då kvar i förbundet som medlemmar utan tidning.

Vad ska de göra som vill utnyttja erbjudandet?
– Då betalar man avin som följer med erbjudandet. Då får man Svensk Jakt i brevlådan och tillgång till låsta artiklar på webben fram tills sista juni.

Är det något annat som skapar frågor?
– Ja, vi har även ett erbjudande för att bli medlem – då bjuder förbundet på våren och sedan räcker medlemskapet till 2021-06-30 – som även detta har gått ut via Kivra. Samma ska gäller för detta erbjudande. Vill man bli medlem så betalar man avin. Vill man inte, så låter man bli och betala, säger Christina Andersson.

Vad händer om man inte tar bort avin från Kivra?

Då kommer Kivra att skicka en påminneslenotis med budskapet "glöm inte att betala.." Men det handlar som sagt om ett erbjudande och önskar man inte ta del av erbjudandet så är det bara att ignorera.

Har du ytterligare frågor är du välkommen att kontakta Medlemsservice! 020-220010

svj_erbjudande.jpg
Så här ser erbjudandet ut. Kivras utskick från Jägareförbundet är ett erbjudande. Tyvärr gör Kivras standardformuleringar detta otydligt. Men det finns inga krav knutna till detta. Det är helt upp till medlemmen om man vill utnyttja erbjudandet eller inte.

2019-12-10 2019-12-10