Medlem

Som medlem i Svenska Jägareförbundet får du nu rabatt på Vidilabs trikintest och parasittester till dina husdjur. Foto: Madeleine Lewander

Ny medlemsrabatt på Vidilabs trikin- och parasittester

För att inte drabbas av trikiner, bör allt vildsvins- och björnkött testas. Som medlem i Svenska Jägareförbundet får du nu rabatt på Vidilabs trikintest och parasittester till dina husdjur.

2016-09-22

Framför allt vildsvin och björn, kan vara bärare av trikiner. De ska alltid passera en vilthanteringsanläggning, utom i de fall köttet enbart konsumeras i jägarens eget privata hushåll. Om köttet ska konsumeras i det egna hushållet rekommenderar Livsmedelsverket att prov tas och undersöks för förekomst av trikiner.

Jägareförbundets medlemmar får minst 10% rabatt på förbetalda och förfrankerade kollamasken-trikinkuvert på kollamasken.jetshop.se. Ange rabattkod SJF och ditt medlemsnummer för att ta del av rabatten.

Mängdrabatt tillämpas. Ju fler kit desto lägre pris. Prisexempel: 1 kostar 157,50 (ordinarie pris 175:-), 5 stycken 142,50/st (ordinarie pris 160:-/st), 10 st eller fler: 120,00/st (ordinarie pris 137,50/st). Alltid fraktfritt hemskickat till dig. (Alla priser inklusive moms)

Om du skjuter många grisar och vill skicka fler prover vid samma tillfälle finns också fina rabatter. Se nedan och Vidilabs sida för mer information.

Du vet väl att Vidilab är ett veterinärmedicinskt parasitologiskt laboratorium med kompetens på alla djurslag? Jägareförbundets medlemmar får också 10 procent rabatt på kollamasken häst, smådjur och får & get. Genom att regelbundet göra träckprovsanalyser och avmaska rätt är möjligheten stor att minska både parasitbördan och antalet avmaskningar.

Gå till Vidilabs sida för att få reda på mer om trikintester, parasittester och Vidilabs erbjudande till Jägareförbundets medlemmar. Använd rabattkoden SJF och ange ditt medlemsnummer i Jägareförbundet för att ta del av rabatterna.

Här kan du ta del av samtliga priser gällande kollamasken trikintester:

Vidilabs priser kollamasken trikin (förbetalda trikinkit), alla priser inkl moms:
Antal Pris Jägareförbundet Ordinarie pris
1-2 kit  157.50 kr/st 175.00 kr/st
3 kit   152.50 kr/st 170.00 kr/st
4 kit   147.50 kr/st 165.00 kr/st
5 kit 142.50 kr/st 160.00 kr/st
6 kit     137.50 kr/st 155.00 kr/st
7 kit  132.50 kr/st 150.00 kr/st
8 kit  127.50 kr/st 145.00 kr/st
9 kit 122.50 kr/s 140.00 kr/st
10 kit eller fler  120.00 kr/st 137.50 kr/st

Vid inskickande i eget emballage och eget porto, priser inkl moms:
Antal i samma försändelse Pris Jägareförbundet Ordinarie pris
1-4 prover  140:- /st 256:-/st
5-12 prover 100:-/st 150:-/st
13-20 prover 74:-/st

Priserna gäller kontant betalning, vid fakturering tillkommer expeditionsavgift 20 kr.

Du får också 10% rabatt på kollamasken Häst, Smådjur samt Får och get.