Medlem

toppvärvare på väg ut i skogen

Årets toppvärvare på väg ut i skogen.

Våra toppvärvare jagade klövvilt också

Att värva medlemmar till Svenska Jägareförbundet kan löna sig – på många sätt. Vad sägs om klövviltsjakt på Öster Malma med slottsmiddag och övernattning? Det belönades nio av förra jaktårets årets bästa medlemsvärvare med.

Tackar en jägare

Kent Edvartsen gratulerades till en fin liten dovhjort av Öster Malmas jägare Tobias Borg

2018-10-19

”Medlemsjakten” för 2018/2019 är redan igång och avslutas 30 juni 2019. Som tidigare år får jägarskolevärvaren, som tack för sitt arbete, 125 kronor i presentkort för varje medlem han/hon värvar. Dessutom gäller, att var femte ny medlem berättigar till en plats i tävlingen om att delta på nästa års medlemsvärvarjakt på Öster Malma.

Förra jaktårets främsta medlemsvärvare möttes på Öster Malma i början av oktober och njöt som synes av jakten, vädret, miljön och den goda maten. Dagen innehöll många viltobservationer – vad sägs till exempel om över 350 dov?! Både vildsvin och dovvilt fälldes under dagen. Men det slutade inte där, Zodiacs representanter var på plats och delade ut varsin jaktradio samt hörselskydd från Peltor till våra supervärvare!

Det fanns också tid att utbyta de bästa värvartipsen och vad vi tillsammans kan göra för att bli bättre på att fånga upp dom nyblivna jägarna.

Är du jägarskolelärare och vill vara med och värva? All info och utbildningsmaterial finns  här.

Vill du läsa jägarskolan och ta jägarexamen? Kolla på Utbildning.