Malmgård viltfrö: nu ännu bättre! - Svenska Jägareförbundet

Medlem

Malmgård viltfrö: nu ännu bättre!

Jägareförbundets medlemmar får nu ännu bättre rabatter på Malmgård viltfrö, 20 procent på större delen av sortimentet.

2020-03-05

Jägarnas viltvård gör att viltet – och många andra arter – får tillgång till föda, skydd och vatten. Sommar som vinter. Viltvården skapar samtidigt vackra landskap med starka naturupplevelser och rika kulturarv.

Nu blir rabatterna på Malmgårds viltfrö ännu bättre; 20 procents rabatt på hela frösortimentet (förutom direktsåmaskiner, Diana service eller rabatterade produkter).

Årets samarbete lägger fokus på Mångfald. På basen av erfarenhet och diskussion med flera kunniga viltmästare har Malmgård Viltfrö lanserat många produkter för främjandet av åkerlandskapets mångfald, skydd och foder för fältvilt.

Sedan tidigare är våra medlemmar bekanta med ett par användbara fröblandningar;

Fältvilts Diana är en 2-årig blandning för fältvilt. Den innehåller tidigt vete, vitsenap, honungsört, cikoria och vitklöver, så den blir också vacker att se på.

Genom att använda Fältvilts Diana tillsammans med tilläggsutfodring, höstsådda grödor och hålla efter predatorerna främjar vi fältviltsstammarna rejält. Rapphönsen, fasanerna, hararna och rådjuren kommer att tacka dig.

Hjort-Rådjur Diana är omtyckt av allt klövvilt, även vildsvin, och är en ettårig blandning av en rad lämpliga sorters rovor, raps, klöver och oljelin. Blandningen ger viltet lämplig föda under lång tid.

- Vi ser det här som ett långstiktigt samarbete och vill gärna ha ett bra samarbete med de svenska jägarna. Har du  synpunkter eller önskemål om tex särskilda blandningar som passar just på dina marker, kontakta oss, säger Malmgård Viltfrös VD Sebastian Sohlberg.

Vi vill gärna höra om lyckade lösningar och utveckla dem vidare för hela jägarkåren. Samtidigt som vi vill värna om viltet och dess välmående så vill vi inte se en okontrollerad ökning av viltstammar. Vi vill framhäva och poängtera ansvaret i förvaltningen av viltstammar. Våra produkter är till för att hjälpa jägaren att förvalta viltstammarna, därmed också minimera eventuella skadeeffekter. Vi förespråkar en viltförvaltning med ansvar där vårt samarbete skall ge viltstammar i balans!

Så satsa på viltfrö i vår! Läs mer om jägarnas enorma viltvårdsinsatser på gillaenjagare.se

Du hittar mer info om alla våra medlemsrabatter här. Använd koden SJF2020 när du gör din beställning på viltfro.se för att få rabatten.