En kniv för resten av livet! - Svenska Jägareförbundet

Medlem

En kniv för resten av livet!

Satsa på en kvalitetskniv från Roselli så får du slipningen på köpet. Om du behöver slipa den.

2020-09-10

Det låter kanske tråkigt för vissa, men praktiskt för andra. Svenska Jägareförbundet har numera ett samarbete med finska Roselli som är kända för sitt unika stål, som är hårdare och vassare än någonting annat. Grundaren Heimo Roselli från finska byn Harmoinen har under 40 år utvecklat sitt stål till att bli en perfekt kombination mellan hårdhet och flexibilitet som tillåter sig slipas till att hålla en livstid. Ingenting är massproducerat och inget blir godkänt om det inte är felfritt.

- Jag fick under förra jaktåret möjligheten att testa en kniv från Roselli och det är den absolut bästa kniv jag haft! Många vildsvin och hjortar har den fått hantera. Dessutom bäver och säl och den är fortfarande vass! Säger Oscar von Stockenström, marknadschef på Svenska Jägareförbundet.

Köper man en Roselli är det med risk att man säger adjö till sina andra knivar.

Som medlem i jägareförbundet får du gratis slipning av dina Roselliprodukter. Uppge Svenska Jägareförbundet och medlemsnummer vid beställning, så är det bara att skicka kniven till fabrikeni Finland när (om) det är dags för slipning.

Läs mer om Rosellis fina knivar

Skickas till:
Roselli Oy
Rosellintie 1
17780 Harmoinen

Obs! Glöm inte ange returadress så du får tillbaka din kniv!