WeHunt Pro med nya funktioner - Svenska Jägareförbundet

Medlem

WeHunt Pro med nya funktioner

Du vet väl att alla medlemmar i Jägareförbundet får 30 procent rabatt på WeHunt? Nytt för detta jaktåret är att du nu har möjlighet att se och dela hundpejlar från Garmin direkt via WeHunt-appen.

2020-09-10

För att visa och dela en Garmin-pejl i WeHunt har man som användare tidigare behövt en WeHunt GPS eller WeHunt GPS Plus med ett aktivt abonnemang. Nu har WeHunt valt att även inkludera samma möjlighet i WeHunt Pro som endast kostar 279 kr per år. Medlemmar i Svenska Jägareförbundet får dessutom 30 procents rabatt om de väljer att använda sin medlemsförmån.

De handenheter som stöds är Garmin Astro 320 och Alpha med mjukvaruversion 4.50 eller nyare. Vilka halsband man har spelar ingen roll så länge de är kompatibla med handenheten. I de flesta fall behövs fortfarande en kompatibel smartklocka från Garmin (Lista över alla kompatibla Garmin-klockor finns här). Vissa Android-telefoner har möjlighet att ansluta direkt till en handenhet, men det förutsätter att telefonen har ANT+ inbyggt.

Att komma i gång är enkelt, följ bara instruktionerna i den korta filmen. Så snart man aktiverat integrationen känner appen automatiskt av om en handenhet befinner sig i närheten och man kan då med en knapptryckning enkelt välja att se och dela anslutna Garmin-halsband på kartan i WeHunt.

Något som krånglar? På WeHunts supportportal finns hjälp.