Lägre pris på trikintester! - Svenska Jägareförbundet

Medlem

Lägre pris på trikintester!

Från 1 juli subentionerar staten trikintester. Det leder förstås till lägre priser för dig.

2021-07-02

Från 1 juli gäller följande medlemsrabatt för Jägareförbundets medlemmar:

Enligt en sedan tidigare planerad prishöjning är ordinarie pris för kollamasken trikin 200:- inkl moms. Jägareförbundets medlemmar ges en rabatt på 15% och med subventionen blir priset 50:-/kuvert inkl moms, fritt hemskickat. Använd rabattkoden SJF2021 när du kommit till Kassan och ska betala dina trikintester.

Observera att subventionen tillfaller analyserande laboratorium som sedan gör ett avdrag på max 120:- på priset för trikinanalysen. Mer information finns hos Vidilab, som är laboratoriet som utför analyserna.

Detta gäller så länge det finns avsatta pengar till detta, tar pengarna slut debiteras ordinarie pris med 15% rabatt, det vill säga 170:-/kuvert inkl moms.

Med trikintestet följer ett intyg som jägaren själv fyller i för att intyga att köttet ska konsumeras i det egna hushållet.

kollamaskens parasittester analyseras av Vidilab, ett veterinärmedicinskt parasitologiskt laboratorium med kompetens på alla djurslag.

kollamasken har även parasittester till häst, smådjur och får och get. Genom att regelbundet göra träckprovsanalyser och avmaska rätt är möjligheten stor att minska både parasitbördan och antalet avmaskningar. Självklart har du medlemsrabatt även på dessa tester. Använd koden SJFÖ2021 när du kommer till Kassan.