Bli en bättre skytt med GAIM! - Svenska Jägareförbundet

Medlem

Bli en bättre skytt med GAIM!

Vi vet alla att övning ger färdighet. Nu har du möjlighet att träna var du än är med GAIMs Virtual Reality skjutsimulator. Som medlem får du 10 procent rabatt och dessutom en extra träningsmodul för lerduveskytte, värd 350 kronor.

2021-10-18

Varje detalj ska ge dig en så bra och verklighetstrogen skjutupplevelse som möjligt. Djuren är anatomiskt korrekta och du väljer själv ut vad du behöver träna på. Du kan självklart analysera varje skott.

-Vi vet att ju mer du tränar för krävande situationer, desto bättre kommer du prestera när de blir verklighet, säger Erik Gustavsson, försäljningschef för GAIM. Det ett bra verktyg för alla jägare att enkelt förbättra sitt skytte. Vi är glada över att vara partner med Jägareförbundet och ge medlemmarna chansen att ha sin egen VR skjutsimulator.

GAIMs ballistiska motor säkerställer att systemet ger en korrekt återgivelse av framförhållning givet hastighet och avstånd till målet, och du kan därmed vara säker på att du lär dig ett korrekt beteende.

Grundsystemet kommer med GAIMs specialframtagna VR gevärskontroll och ett grundpaket av jaktmoduler. Dessutom inkluderas SimPro som ger dig fullständiga analysmöjligheter och valmöjligheter när det kommer till skytteträning. Nya scenarion och moduler tas ständigt fram och kan läggas till systemet allteftersom.

Som medlem i jägareförbundet får du 10% rabatt på grundsystemet plus en extra träningsmodul – SimPro Clay Pigeon, som ger dig stora möjligheter att träna och analysera ditt lerduveskytte.

Läs mer om GAIM på deras webbplats.

Tekniska krav:
För att kunna köra och installera GAIMs simulatormjukvara behöver du Oculus Quest eller Oculus Quest 2.