Medlem

Nya bättre villkor för jägare med Ifs hemförsäkring

Otursförsäkring för din bössa med upp till 100 000 kronor och upp till 15 000 kronor om maten i din frys blir förstörd. Perfekt för oss jägare! Gäller dig som är medlem i Svenska Jägareförbundet och har din hemförsäkring via If.

2021-10-19

Några av de vanligaste försäkringsskadorna vi jägare råkar ut för, är att vi slår sönder bössan och att köttet blir förstört för att frysen går sönder. Därför la Jägareförbundet i Boden en motion till årsmötet. I den skrev de, att medlemmarna borde kunna få bättre försäkringsvillkor när det gäller värdet av framför allt det klimatsmarta viltköttet. Nu är detta gjort och många fler än medlemmarna i Boden kan därför få ersättning när mat blir förstörd i frysen.

Nu har If lagt till villkor som särskilt täcker detta för Jägareförbundets medlemmar. Du får först 15 procent rabatt på villa/hem-försäkringen. Så ingår en otursförsäkring för dina jaktvapen på upp till 100 000 kronor. Dessutom får du ersättning på upp till 15 000 kronor om maten i din frys blir förstörd.

Kom ihåg det nästa gång du spräcker kolven eller frysen droppar!

Dessutom har du 5 procent rabatt på bilförsäkringen och 50 procent på släpvagnsförsäkringen.

OBS att detta gäller dig som är medlem i Svenska Jägareförbundet och har din villa/hemförsäkring hos If.

Mer information om Ifs hemförsäkring.