bakgrund

Dalarna

Foto: Kenneth Johansson

Kretsmästerskap i älgbaneskytte

KRETSMÄSTERSKAP I ÄLGBANESKYTTE 13, 14, 20 eller 21 augusti 2016 (Valfritt för arrangör att välja tävlingsdag)

2016-08-09

Glöm inte Kretsmästerskapet i älgbaneskytte som genomfös i Dalarna under kommande helger i augusti. Varje älgskyttebana väljer själv en av de fyra möjliga tävlingsdagarna.

Skytten får skjuta på valfri bana inom länet, resultatet överförs dock till hemmakretsens prislista.

Det är viktigt att ange rätt kretstillhörighet (boende utom länet som är medlem i Jägareförbundet Dalarna har rätt att delta i tävlingen).

Tävlingsprogrammet innehåller fordringar för bronsmärket.

Kretsmästarna och de som skjutit 75 poäng och bättre, får delta i finalen som skjuts nästkommande år i maj-juni.

I varje jaktvårdskrets utlottas en älgjaktsdag bland deltagande skyttar.

Jaktskyttekommittén inom Jägareförbundet Dalarna hälsar alla älgjägare välkomna!