Dalarna

Vikariat jaktvårdskonsulent Falun

Vi söker nu en vikarie för en jaktvårdskonsulent till Region Mitt med placering i Falun under tiden fram till 31 augusti 2018. Tjänsten ska i första hand vara verksam inom Dalarnas län och Gävleborgs län.

2017-11-13

Vi är ett litet arbetsteam vilket medför att alla, utöver egna ansvarsområden, även arbetar med allmänna jaktliga frågor. Arbetstiden är oregelbunden vilket även innebär att du kommer att arbeta både kvällar och helger ibland.

Arbetsuppgifterna består främst av viltförvaltningsrelaterade ärenden vilket innebär omfattande kontakter med medlemmar, förtroendevalda, organisationer och myndigheter. Uppgifterna omfattar även att utbilda och informera om praktisk jakt. För tjänsterna krävs god förmåga att uttrycka sig i skrift och förmåga att tala inför grupp.

Lämplig utbildning och bakgrund är viltmästare, biologisk, skoglig eller agrar högskoleutbildning. Vi önskar oss att du har en social kompetens, pedagogisk erfarenhet och att du är utåtriktad och kommunikativ. Du ska inneha körkort samt tillgång till bil. Arbetet kräver goda data/IT-kunskaper. Jaktlig kompetens är ett krav. Du ska kunna arbeta såväl självständigt som i team. Vi ser gärna sökanden av båda könen. Vi lägger stor vikt i att du delar Svenska Jägareförbundets värdegrund, ÖRA = Öppenhet, Respekt och Ansvar.

Placeringsort är Falun.

Tillträdesdatum: Snarast, efter överenskommelse.

Varaktighet: Heltid, vikariat till och med 31 augusti 2018. Hjälp med bostad kan lämnas.

För mer information angående tjänsterna ring regionchef mitt Alpo Syväjärvi 070-3300624.

Fackliga kontaktpersoner: JTF Björn Sundgren 0920-231840, Naturvetarna Anders Broby 0155-246250.

Ansökan sänds till e-post: jobba@jagareforbundet.se snarast möjligt och handlingarna hanteras löpande.

Svenska Jägareförbundet bildades 1830 och är en medlemsorganisation med cirka 160 000 medlemmar. Förbundet har fjorton kontor spridda i landet uppdelat på tre regioner.