bakgrund

Dalarna

Fotograf: Mostphotos

Vad gör Svenska Jägareförbundet för dig?

ÖPPET HUS i Gävle: Tisdagen den 2 april anordnar vi öppet hus för Jägareförbundet Gävleborg. Plats: Teknikparken i Gävle Hitta hit http://www.teknikparken.se/ Tid: 14,00-18,00 Möt dina tjänstemän och dina förtroendevalda inom Svenska Jägareförbundet och ställ frågan: Vad gör jägareförbundet för dig? Studiefrämjandet bjuder på kaffe & kaka under dagen. 18,00-19,00 Föreläsning med Ruag Ammotech och Kjell Edholm. 19,15-20,30 Föreläsning med Anna Karin Westling och sälförvaltning.

2019-03-16

Med oss har vi även:

Trofémätning, ta med dina fina minnen för bedömning så har du möjlighet att få en medalj med dig hem. Bedömning medlemmar 300:-, icke medlemmar 600:-, medalj 150:-.

Studiefrämjandet, Gunilla Landell, med information om bl.a utbildning och möjlighet att under eftermiddagen skjuta i skyttesimulatorn.

Länsstyrelsen, Joel Isensköld och VFD delegaten Per Mellström som har svar på dina viltförvaltningsfrågor.

Jaktskyttets ABC, möt CG Smålänning som skrivit boken och möjlighet att köpa ditt exemplar under dagen till medlemspris samt få den signerad.

Säljakt, möt Anna Karin Westling som lever för sina sälar och har en fantastisk kunskap inom denna spännande jaktform.

JAQT, kvinnorna ökar inom jakten. Vill du vara med i det kvinnliga nätverket och prova nya jaktformer?

Ruag Ammotech, Kjell Edholm VD, Norma informerar och ger råd om olika jaktkulor. Träffa VD'n från Norma från 16,00 som sedan föreläser 18,00 och tipsar kring kulor och ballistic. Ger tips på hur du ska tänka för att välja rätt kula för din jakt.

Svenska Jägareförbundet Möt vårregionchef Alpo Syväjärvi. Lyssna hur arbetet fortlöper med jakttidsprocessen samt Jakten på framtiden 2024.