Dalarna

Passa på att ansöka till utbildningen!  Fotograf:	Madeleine Lewander

Passa på att ansöka till utbildningen! Fotograf: Madeleine Lewander

Jämställd Viltförvaltning, stort intresse för ny utbildning

Mer kunskap om älg- och viltförvaltning i ny kostnadsfri utbildning. Ytterligare två veckor återstår innan ansökningsdatum går ut.

2020-04-15

Intresset för att anmäla sig till utbildningen Jämställd Viltförvaltning är stort. Och än finns möjligheten då ansökan är öppen april månad ut.

- Vi har sökande från hela landet och närmare 65% är kvinnor, det är jätteroligt säger Alpo Syväjärvi, Svenska Jägareförbundets regionchef Mitt.

Inom respektive länsförening sker sedan ett urval av deltagare under maj månad och de som får möjligheten att bli med, får besked i slutet av maj.

Projektgruppen jobbar nu hårt för att sy ihop utbildningens innehåll och testar all teknik så att allt ska fungera då distansutbildningen kör igång. Föredrag av forskare, jaktvårdskonsulenter varvas med film och fakta- och läsunderlag. Vi håller också fast i vår grundplan för att genomföra planerad kick-off på förbundets fantastiska konferensanläggning på Öster Malma den 14-15 augusti. Vi hoppas verkligen att alla studerande ska få möjlighet att träffas fysiskt och uppleva den fantastiska miljön på Öster Malma.

- Skulle restriktioner med anledning av Covid-19 förhindra ett fysiskt möte så vill vi redan nu meddela att vi ändå kommer att inleda utbildningen som planerat den 14-15 augusti men då med hjälp av digitala/tekniska system, säger Alpo Syväjärvi.

Ni hittar mer information och gör ansökan här!