Dalarna

Britta Lund är nu fast på tjänsten som Jägareförbundets i Dalarna administratör. Foto Christer Gruhs

Britta Lund ”tar över” efter Heléne Sterner

Sedan månadsskiftet juni-juli är Britta Lund ansvarig administratör vid Jägareförbundet i Dalarna.

2020-07-03

Placerad vid förbundskansliet i Falun blir hon en viktig sambandsperson mellan förbundets medlemmar i länet och förbundets olika ledningsfunktioner.

Efter hennes årslånga uppdrag som vikarie på tjänsten blir det ingen dramatik för Britta att officiellt fortsätta det viktiga uppdraget. Som mångårig jägare och naturintresserad vet hon vad uppdragsgivarna, det vill säga förbundets medlemmar, förväntar sig av ordning och reda och inte minst känsla för service till funktionärer och förtroendevalda.

Under torsdagen (2 juli) kom för övrigt också Jägareförbundets ordförande, Torbjörn Larsson, till Falun för att markera Jägareförbundets ståndpunkter i vargfrågan. Det skedde dels genom intervjumedverkan i länets massmedia, dels överläggning med jägarförbundets ordförande i Dalarna, Ulf Berg.

Christer Gruhs