Dalarna

Fotograf:	Mostphotos

Fotograf: Mostphotos

Länsmästerskap i eftersök 2020

Jägareförbundet Dalarna anpassar länsmästerskapet i eftersök, efter rådande yttre omständigheter.

2020-07-29

Självklart ska vi kåra en länsmästare i eftersök 2020, om Folkhälsomyndighetens restriktioner kan uppfyllas. Så för att vara på den säkra sidan och minska riskerna för funktionärer och tävlande, så genomförs tävlingen på deltagarnas hemmaplan.

Samtliga som avser att delta ska anmäla detta till hundansvarig i länet, kontaktuppgifter se nedan. Deltagarna anmäler sig till ett viltspårprov hos någon hundklubb, på sin hemmaplan. Provet ska genomföras före den 15/8.

1. Anmälan till hundasvarig i länet
  2. Domaren kontaktar hundansvarig i länet före provtillfället
  3. Går ett "vanligt" viltspårprov, som betalas av deltagarna själva
  4. Domaren använder poängkort, utöver vanlig bedömning
  5. Domaren mailar in resultatet, före den 15/8, till ulf@gofisen.se
  6. Ulf Danielsson och Filip Ånöstam, tar fram en prislista
  7. Vinnaren representerar Dalarna i årets regionmästerskap.

Regionmästerskapet i eftersök arrangeras av Jägareförbundet Örebro län och Värmland tillsammans. Tävlingsgeneral är Henrik Widlund. Upplägget är anpassat efter SKKs och Jägareförbundets rekommendationer. De olika tävlingsgrenarna är spårning, skadeplatsundersökning, teori och skytte.

Ulf Danielsson

Hundansvarig Dalarna