Dalarna

Foto Gunilla Lidman Henningsson

Resultat för Dalarnas länsmäserskap i eftersök 2020

Grattis Anders Henningsson, med hunden Porter, till segern i Jägareförbundets Dalarnas länsmästerskap i eftersök

2020-08-17

I dessa anorlunda pandemitider annordnades länsmästerskapet i eftersök på de tävlandes hemmaplan. Hela 10 anmälda deltagare hade möjlighet att få representera Dalarna i den kommande regionfinalen i eftersök.

Många domare har hjälpt till för att få detta att fungera, ett stort tack till alla domare som gjort ett gediget jobb att bedömma de tävlandes förmåga i viltspåret.

När resultaten, från de 9 deltagare som lämnat in resultat, så var det 3 deltagares resultat som stod ut lite extra. Efter många funderingar så utsågs Anders Henningsson, Hedemora med labradoren Porter till segrare.

Anders kommer därmed att representera Jägareförbundet Dalarna i regionfinalen i eftersök som genomförs den 30 augusti på marker norr om Kristinehamn.

Jägareförbundet Dalarna önskar Anders lycka till i RM finalen!

Prislista enligt nedan:

Namn Domare Poäng Placering