Dalarna

Det blev livliga diskussioner om jakt och skytte när Jägareförbundet lockade 14 kvinnor till JAQT-träffen i Gagnef. Foto Britta Lundh

Lyckad JAQT-träff i Gagnef

Det blev en god tillslutning när jaktvårdskretsen i Gagnef inbjöd till en skyttekväll för kvinnor på jaktskyttebanan i Gräv.

2020-09-25

Britta Lundh som haft uppgiften som samordnare för JAQT-aktiviteten i Dalarna, kunde räkna in 14 kvinnor som ville testa skytte och även få information om aktualiteter inom jägareförbundet i Dalarna.

• Uppslutningen överträffade mina förväntningar, särskilt som det också kom intresserade från andra kretsar. Det blev en verkligt lyckad kväll, intygar Britta Lundh.

En som också bidrog till den lyckade träffen var Magnus Kosjanov från Mockfjärd. Han är samordnare för NVR (Nationella viltolycksrådet) i Gagnefs kommun och informerade om organisationens uppdrag när polisen ringer och vill ha hjälp från jägare med eftersök efter en rapporterad viltolycka.

Hittills i år har 55 viltolyckor i Gagnefs kommun rapporterats till polisen.

Christer Gruhs