Dalarna

Fotograf:	Hanna Oscarsson

Fotograf: Hanna Oscarsson

Kommunikativ Jaktvårdskonsulent, vikariat till Falun

Tjänsten ska i första hand vara verksam inom Gävleborgs och Dalarnas län.

2020-11-03

Arbetsuppgifterna består av viltförvaltningsrelaterade ärenden, vilket innebär omfattande kontakter med medlemmar, förtroendevalda, organisationer och myndigheter. Uppgifterna omfattar även att utbilda och informera om praktisk jakt.

Vi är ett litet arbetsteam vilket medför att alla, utöver egna ansvarsområden, även arbetar med allmänna jaktliga och medlemsfrågor. Arbetstiden är oregelbunden, vilket innebär att du ibland kommer att arbeta både kvällar och helger.

Lämplig utbildning och bakgrund är viltmästare, biologisk, skoglig eller agrar högskoleutbildning. Jaktlig kompetens är ett krav.

För tjänsten krävs god förmåga att uttrycka sig i skrift och förmåga att tala inför grupp.
Vi önskar oss att du har en social kompetens, pedagogisk erfarenhet och att du är utåtriktad och kommunikativ. Du ska kunna arbeta såväl självständigt som i team. Arbetet kräver goda dator/IT-kunskaper. Vi ser gärna sökanden av båda könen.

Vi lägger stor vikt i att du delar vår värdegrund, ÖRA = Öppenhet, Respekt och Ansvar.

Tjänsten är ett vikariat till och med 31 augusti 2021.

Tillträdesdatum: Efter årsskiftet, efter överenskommelse.

Stationeringsort är Falun.

Det finns hundar på arbetsplatsen.

Körkort och tillgång till bil är ett krav.

För mer information angående tjänsterna ring regionchef mitt Alpo Syväjärvi 070-330 0624, eller någon av följande fackliga representanter; Unionen Björn Sundgren 070-330 0677, Akademikerna Niklas Lundberg 070-339 9344.

Ansökningar ska skickas till jobba@jagareforbundet.se snarast möjligt, dock senast den 23 november 2020. Ansökningarna hanteras löpande, så tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Mer information om Svenska Jägareförbundet.

SJFlogga.jpg