bakgrund

Fotograf:	Madeleine Lewander

Fotograf: Madeleine Lewander

Både ”nytt och gammalt” vid jägarstämma i Falun

Ulf Berg, By får nytt förtroende som ordförande i Jägareförbundet Dalarna. Det gäller också övriga styrelseledamöter som stod i tur att avgå, när förbundsstämman genomfördes lördag 10 april. I styrelsen blev det således omval av Anette Eklund, Bjursås och Pierre Hedlund, Särna. Ett nyval förekom. Henric Lindh, Borlänge tar plats i styrelsen. Övriga i styrelsen är Johan Frost, Mora, Mats Larsson, Malung och Per Torsell, Långshyttan.

2021-04-11

Olle Nilsson, Rättvik omvaldes som skattmästare och det blev även omval av revisorerna Matts Zetterström, Bjursås och Jan Ordeus, Sundborn.

Valkretsindelningen har diskuterats under det senaste verksamhetsåret. Vid stämman fattades nu beslut om följande indelning:

Norra valkretsen: Särna-Idre, Älvdalen, Mora och Orsa

Västra: Transtrand, Lima, Malung, Järna, Gagnef, Säfsnäs-Nås, Grangärde

Mitt: Rättvik, Leksand, Siljansnäs, Falun

Södra: Tunabygden, Hedemora-Säter, Västerbergslagen, Stora-Skedvi, Folkare, Folkärna

Christer Gruhs