Dalarna

Som framgår av bildkollaget stod skyttet i främsta rummet när Västerbergslagens jaktvårdskrets arrangerade en JAQT-dag.  Foto: Britta Lund.

Som framgår av bildkollaget stod skyttet i främsta rummet när Västerbergslagens jaktvårdskrets arrangerade en JAQT-dag. Foto: Britta Lund.

Välarrangerad JAQT-dag

Under perfekta väderbetingelser kunde Västerbergslagens jaktvårdskrets genomföra höstens skyttedag. Kretsens JAQT-ansvariga, Gun Eriksson och kretsens ordförande, Torbjörn Andersson ansvarade för upplägg och genomförande.

Foto: Britta Lund.

2021-08-23

Deltagarna fick tillfälle att testa lerduveskytte och älgbaneskytte. Dessutom fick deltagarna också chansen att pröva på ”björnskytte - högaktuell träning med tanke på att årets björnjakt i Dalarna gick mot sitt slut samma dag som JAQT-dagen arrangerades.

Britta Lund, administratör vid Jägareförbundet Dalarna, var imponerad av arrangemanget:

-Väldigt lyckat och uppskattat av deltagarna! Det varierade programmet och sättet på vilket det genomfördes imponerade på både mig och alla andra tjejer som deltog!