Dalarna

Mikael Alm (t.v.) och Daniel Bäckström (t.h.) fick fälla varsin älgkalv i Kullen.  Per Torsell, jaktledare, var inte sen med gratulationerna. Foto: Torbjörn Andersson

Mikael Alm (t.v.) och Daniel Bäckström (t.h.) fick fälla varsin älgkalv i Kullen. Per Torsell, jaktledare, var inte sen med gratulationerna. Foto: Torbjörn Andersson

Lyckad ”tackjakt” vid Kullen!

Jägareförbundet Dalarna och Studiefrämjandet har genomfört den årliga ”Tackjakten efter klövvilt”, på Jägareförbundets jaktmark vid Kullen, nära Nyhammar.

2021-12-16

Jakten kunde genomföras i ett vintrigt och vackert landskap.

• Jakten är ett sätt för oss att tacka personer som varit oss behjälpliga under året, bland annat med Jägarskolorna i länet. Men också de hundförare som hjälpt oss under årets övriga jakter på Kullen omfattas av inbjudan till ”tackjakten”.

Det säger Torbjörn Andersson, medlems- och marknadsansvarig i Jägareförbundet Dalarna.

• Vid lunchtid samlades deltagarna vid jaktmarkens slogbod för en god och värmande soppmåltid. Stämningen under måltiden var hög och skratten många.
  • Under dagen hade vi både älg och kronhjort på benen och vi kunde vid dagens slut sammanfatta en lyckad jakt med två skjutna älgkalvar som resultat, berättar Torbjörn, som tillsammans med Per Torsell fungerade som jaktansvariga.
  • Jägareförbundet Dalarna och Studiefrämjandet vill rikta ett stort tack till dem som på ett eller annat sätt engagerat sig för vår verksamhet under det gångna året. Ingen nämnd men heller ingen glömd, betonar Torbjörn Andersson och Per Torsell.

Christer Gruhs